torsdag 18 november 2010

Tomteverkstad

Jag hade planerat för att göra ingenting idag.. Men svårt för den som blir rastlös av att sitta och glo. Jag tog ist fram mitt nyinköpta tomtetyg som jag ska sy gardiner utav :) Riktigt söta och kommer bli så fina i mitt sovrum. Det är snart advent och jul så jag får snabba på med mitt pyssel, det ska bli allt från nya gardiner, dukar till sydda tomtar. Jag älskar julen och allt pynt som ska upp :) Det blir så mysigt och varmt i lägenheten. Jag har än så länge tillverkat två julklappar, men det ska bli fler! Tror det bara blir hemmagjorda iår, så jag ska på stan och köpa material till detta. Jag tycker det är hundra gånger roligare att göra fina julklappar (helst av nå ekologiska material) än att gå och köpa nå halvdant-dålig-kvalité duschgel i en fabrikssydd väska från whatever affär och ge bort.. Visst dem som gör det kan väl ha sina orsaker och har säkert tänkt så långt dem kan i sitt julklapps letande, men jag tycker inte det är kul att ge bort sådant. Sen blir jag lika glad ändå om jag får något sånt i julklapp, det är inte det. Utan jag blir glad för allt jag får, men vill ge bort mer personliga handgjorda saker :) Svårt att förklara?

Om några veckor bara är det dags för julbak! Så kul och så gott med julgodis och lussebullar och allt annat :)

Förr förra årets pepparkakshus :)
Hehe tomten fick inte plats i skorstenen, blev som Samarin reklamen på tv :P

Inga kommentarer: