torsdag 25 november 2010

Vart tog du vägen torsdag?

Men den här dagen gick alldeles för fort! Nu först har jag satt mig ner för att slappna av och då ser jag att klockan är redan kvällen.. Jag har virrat runt ute på Holmsunds gator i snöstormen och det var ingen lek! Frusen och kall om kinderna tog jag mig hem tillslut med tre nylånade böcker från biblioteket.. Broderiboken, då jag ska uppdatera mina kunskaper för att lära ut det till små treor på skolan :) Sen hittade jag två roliga böcker till, en virkbok om hur man virkar en massa olika muddar och en stickbok med alla landskapsvantarna :)

Idag har jag varit hjälplärare för årskurs 9. Behövdes inte så mycket kände jag då dem hade full koll på allt! Duktiga dem är :) Likadant med årskurs 6, så duktiga.. Har inte behövt göra så mycket under lektionerna, det nästan kliade i fingrarna för att få hjälpa till.. Efter nästan hela lektionen fick jag en dum tanke,  -kan ingen göra "fel" snart så jag kan hoppa in och hjälpa till!! Men jag ska vara glad om eleverna klarar sig på egen hand, det är ju det som jag egentligen vill, att dem ska vara självständiga och tänka logiskt själva.

Hade ett trevligt samtal med min vän Ida ikväll och efter det har jag skickat lite inbjudningar till mitt kalas om två veckor! Jag fyller hela 21 år, men för vissa kan det vara svårt att gissa den åldern på mig, haha Tror jag är en av dem få som blir äldre men ändå lyckas se yngre ut för varje år som går! Men det vänder väll när jag närmar mig 30 :P

Inga kommentarer: