måndag 16 augusti 2010

Soliga dagar utanför där jag bor

Det är inte så tokigt ändå. Jag tycker att jag har haft tur som fått en sån fin lägenhet och bakgård, med bra hyra och nära till universitetet (20 min med buss).. Har suttit på balkongen och solat med stickningen i handen och dem stora solglasögonen har gjort det hela möjligt.. Man ska akta ögonen för solen!! Mammas ord som jag lyssnat på.

Längst ner där har vi vårat grönsaksland där det växer sallad, morötter, dill m.m. som snart ska skördas :) Bakom "huset" har vi också vinbärsbuskar som vi får plocka så mycket vi vill utav och nere bland träden finns hallon att plocka :)

Allas utomhusmöbler och torksträck :) Inte för att jag brukar använda det men det är det andra som gör och det är kul att det finns..


Jag skulle ha fotat på andra sidan av huset, det jag ser i från sovrummet och köket men det är inte så roligt att se då dem bygger om något på andra sidan.. Så det står fula traktorer där nu, men dem är väll snart klara får jag hoppas. För det finns en söt gammal skola på andra sidan vägen. En gammal gul villa och en fotbollsplan som på vintern är skridskobana :) Fin omgivning med andra ord! Love it, skulle inte byta ut det för ett studentrum på Ålidhem precis...

Inga kommentarer: