onsdag 18 augusti 2010

Taggad :D

Idag har jag fått mitt nya schema och kursplan inför höstens studier!! Jag är så taggad inför starten som närmar sig med stormsteg.. Nästa måndag är det dags för nytt moment som är textila tryck :) Efter det kommer vävning och det ska bli mest spännande då jag inte vävt i vävstol på typ 10 år!
Snart får man träffa alla glada textilare igen, hoppas alla kommer tillbaka! Det som just nu känns lite "tråkigt" är den mycket långa VFU:n, som typ är 2 månader.. VFU är bra, men så länge?! Jag vill vara på universitetet och lära mig så mycket som möjligt. Textilkurserna är ju bara 3 terminer. Jag har ju redan vart på två VFU:er och det har gått superbra :) Men tror dem tänker att man ska hinna sätta sig in i allt under en längre period och det är det ju inget fel med. Jag älskar att vara ute på skolor och hjälpa eleverna med sina projekt och träna mig i pedagogik, men vill också lära mig själv så mycket som möjligt så att jag kan lära ut till dem sen i framtiden!

Men ändå, just nu känns allt väldigt bra och jag är så glad att få komma tillbaka till skolan pigg och glad. Fast lite mer färg av solen hade jag ju inte dött av att få!! Men jag reflekterar bort solen verkar det som, haha

Jag har sökt lite CSN lån idag också, så nu är det fixat och klart. Det jag saknar nu är en ny väska till skolan och lite pennor och sådant.. Väntar med att köpa tyger och annat trevligt tills jag vet exakt vad vi ska ha för något i skolan. Längtar tills att få sätta igång att sy och greja! Fast det har jag gjort i sommar också fast inte blivit betygsatt, haha Jag vill höra att jag är bra :D

Inga kommentarer: