onsdag 31 mars 2010

Duktig är vad jag är..

Jag har tvättat fönsterna rena idag och det blev att stå och putsa dem också eftersom jag inte är proffs på fönstertvätt och för att jag är lite kort och inte riktigt når ända upp!! Ibland vill jag vara dem där extra centimeterna längre, då dem ofta behövs för att jag ska nå upp till saker t.e.x på översta hyllan i köksskåpen, hänga upp gardiner och nå längst upp på fönsterna! Så irriterande sånt kan vara då man nuddar det man ska ha med bara fingertopparna och när man sträcker sig då flyttas det längre bort :( det finns väll en mening med allt här i livet, men kunde jag inte få växa två centimeter till..

I morgon blir det påskpyntande hemma hos mig och det är jag som ska fixa detta :) Henrik får hjälpa med assistans då mina (inte ännu sydda) gardiner ska upp! Vi är ett bra team jag och tussen, det den ena inte klarar kan den andra och så är det med nästan allt. Kan inte bli bättre :)

Sista dagen på praktiken idag också! Har haft tre mycket bra veckor på högstadiet och jag fick högsta betyg av min handledare!! Mycket glad över att jag gjort bra ifrån mig och gillas av alla, längtar tills jag kan säga att jag är "Fröken Sofie i textilslöjden" och det kan jag ju om några år :)

Nu ska här virkas giraffer och kollas på "ghost whisperer" ! Sen blir det en tidig kväll då jag känner att jag kan somna här och nu.

Inga kommentarer: