torsdag 18 mars 2010

Ledig

Idag är jag ledig i från skolan. I måndags påbörjade jag min tre veckors VFU (verksamhetsförlagt utbildning) på en högstadie skola. Jag trivs bra både på skolan och med situationen. Det känns bra att ha VFU och jag känner mig som en lärare :) När jag är ute på VFU så blir jag mer och mer övertygad om att läraryrket är något för mig. Att få bli lärare har jag velat sen jag själv började på högstadiet och kanske är jag född till lärare, då jag gillar att hjälpa andra i alla åldrar. Jag har inriktning gymnasiet men kommer automatiskt bli behörig på högstadiet också så det är ju bra.

Jag tycker inte att alla passar till att vara lärare och det är några jag träffat som jag inte fattar att dem går utbildningen, men jag hoppas jag har fel ! Man måste nog vara på ett speciellt sätt för att klara av att vara lärare. Men jag oroar mig inte för det, då jag tycker att jag själv är bra på att lösa olika situationer som kan uppstå :)

Jag är bara helt enkelt bra på det jag gör och trivs mycket bra i skolan!

Imorgon ska jag tillbaka och då vara med på låg- mellanstadiets lektioner och det kommer bli mycket roligt och se och hjälpa till. Dem yngre eleverna brukar vara duktiga och tycker det är roligt att göra saker i slöjden :)

Inga kommentarer: