torsdag 25 mars 2010

Frosseri och grön läsning

Idag var det våffeldagen och jag fick mig några våfflor att gluffsa i mig.. Jag drog med Henrik till Anna som hade våffelkalas i studentkorridoren. Det var mysigt och gott med våfflor :)
Jag har lite smet kvar som jag tänkte grädda upp imorgon :P Sen blir det nog nästa år som tidigast att äta våfflor. För man blir fort less på det..

Henrik hade då roligt och träffa två Jokkmokkare.. En på bussen in till stan och en hemma hos Anna. Vad är chansen för att det ska hända liksom..

Nu ska jag börja läsa den här boken, Grön Design av naturskyddsföreningen.. Jag har läst nått kapitel och det är väldigt intressant det som står här i boken.. Handlar om miljövänliga kläder och produktionen av kläder och hur sömmerskorna i tex Indien och Sri Lanka sliter ut sig för att vi ska kunna köpa billiga kläder.. m.m

Inga kommentarer: