lördag 27 mars 2010

För lite tid

Just nu har jag gjort ett stort misstag! Jag har kollat in olika bilder och mönster på olika sidor och fått alldeles för mycket inspiration till att virka och sticka. Men jag hinner ju inte det! Det kliar i fingrarna av att jag måste sitta och läsa böcker ist för att få handarbeta.. Snart ska jag in till stan och då köpa garn, även fast jag egentligen inte ska göra det.. Jag vet ju hur det kommer att sluta och det är att så fort jag kommer hem så sätter jag mig i soffan och sätter igång med virkandet..

Igår predikade jag om att man måste lära sig ta kontrollen över sig själv, men det är nog jag som måste göra det, haha

Nu skulle jag behövt ljudböcker så jag kunde göra båda samtidigt, läsa skolböcker och virka.
Tror min överskottsenergi till handarbete kommer nu till våren för att jag vill ha så mycket nytt och jag inte vill handla utan göra mina egna saker.. Hur kul jag än tycker att shopping är, så är det ännu roligare och kunna göra saker själv så det blir mer personligt över grejerna. Vem vill ha något som flera hundratusen lr miljoner andra har i sitt hem?! Tråkigt om man frågar mig. Men det går så mycket fortare att gå in i en affär och greppa något och gå till kassan, än att spendera en kväll eller två till att göra det själv, o det är väll så folk gör och jag tror det beror på tidsbrist. För alla kan tillverka snygga saker om man bara vill, alla har ju grunderna. Jag vet precis vart dem fått grunderna ifrån och det är i från skolslöjden!

Nu ger jag mig ut i det snöiga Umeå och kommer nog hem om några timmar med mina nya garner =)

Ha de!

Inga kommentarer: