torsdag 19 april 2012

Trollhassel

Sitter med trollhassel i ansiktet. Jag har köpt någon ny kräm som ska återfukta. På jobbet har jag märkt att det är väldigt torr luft och det är jag mycket känslig mot. Hoppas detta ska göra susen, jag måste hitta någon bra handkräm också då mina händer går sönder av all handsprit och torr luft :( Blää Och jag vill helst inte använda upp mina starka receptbelagda salvor som betnovat, de kostar och man får inte använda dom mer än en vecka åt gången pga kortisonet.. Och i och med att jag måste handsprita säkert 20 gånger under ett pass vill jag ha en kräm som går att använda dagligen i en längre tid. Helst utan parfym för det tål man ju inte heller :(

Sista inskolningen ikväll och jag känner mig säker på det mesta. Igår fick jag kommentaren av en ordinarie att hon inte tyckte jag behövde inskolning då jag kunde allt redan! Bra betyg alltså :) Tack så mycket! Men jag vet ju att jag är bra och ger 100% när jag arbetar.

Imorgon måste jag springa ärenden på stan.. Först ska jag till stadshuset och skriva in mig i kommunens nya timepool, timecare. Hoppas nu jag inte gör något fel när jag skriver in mig, jag ogillar såna saker då det lätt kan bli fel. Erfarenheter av det. Vi hade timecare i Jokkmokk och det fungerade inte riktigt som det ska. Från och med fredag är det en tävling om vem som får jobba, den som är först på att skriva sms får timmarna.. Väldigt stressande då mobilen måste vara på 24/7 och man måste ha med den överallt! Det ska utvärderas snart av kommunen så jag hoppas faktiskt att de fixar ett nytt system.

Sen ska jag snabbt till Arbetsförmedlingen och ta bort mig där, då jag inte är arbetssökande längre :)

Vi ska ta en tidig middag på stan då det är lugnare än lunchrusningen till alla bufféer. Tror det blir thai eller kinamat, mums :)

Inga kommentarer: