fredag 27 april 2012

Jobba

Idag blev jag bokad för jobb ikväll och imorgon. Men efter att jag tackat JA i timepool så blev jag fundersam. I sms:et stod det servicehus/äldreboende och ingen avdelning, shit vad har jag nu tackat ja till? Jag började ringa runt, stressad som jag var och ingen svarade! Panik, haha Men till sist svarade någon när jag ringde ett nummer (som jag inte visste vart det gick till). Och mycket riktigt, jag var bokad på ett ställe jag aldrig vart in på! Men hon sa att jag ändå skulle komma och vi får försöka byta med någon. Hoppas nu det blir så, jag kan ju inte jobba med okända gamlingar.. Sen så får man inte delegering förrän man jobbat en tid, så stackars den som måste springa efter mig ikväll/morgon.. Jag får tålmodigt vänta tills jag jobbat tillräckligt länge. Men kul att börja arbeta :) Inskolningen gick ju så bra.

Men hur kan dom boka en till ett ställe man aldrig varit på? Jag vet inte vad jag ska tycka om det nya systemet :/

Jag ska iväg på en liten fest imorgon efter jobbet, så jag får packa ner mina finkläder och smink i väskan och åka direkt dit efter. haha Men troligtvis orkar jag inte följa med ut på krogen då jag jobbat hela dagen. Men jag får se hur jag gör.

Hittills idag har jag inte hunnit göra det jag hade planerat. Jag skulle bl.a. skura golv och ta insidan på fönsterna. Ist så blev det stress med telefonen. Nu sitter jag och försöker stressa ner och sluta vara nervös inför första jobbdagen. Jag vet att det kommer gå bra!  


Inga kommentarer: