söndag 22 april 2012

Jadu..

Gud så trött man blir på folk som bara vill förstöra för andra. Folk man inte ens känner eller har träffat någon gång tror sig veta allt om en, hur då? Hur kan man det? Jag förstår inte. Har man inte alla kort på bordet ska man inte yttra sig och även fast man har det ska det vara en jävligt bra anledning och det ska komma från en nära vän eller familj.
Hur kan man säga till någon annan som man inte känner privat att strunta fullständigt i den man älskar. Ge råd att inte komma hem på natten. Ge råd att inte svara på samtal eller sms när den andra är hemma och är sjuk. Stå och hejja på något som man inte ens har en aning om vad det handlar om? Jag är ganska säker på att det är för att förstöra för andra. Vilken vettig människa säger som råd att inte gå hem på natten utan ta in på hotell eller sova hos någon annan?! Vad är det för jävla skit! Att det finns så hemska människor gör en mörkrädd. Men dom gjorde det förgäves! Jag vet att jag kan lita på dom som betyder något för mig.

Men jag är stolt över att jag klarade mig ensam, även fast jag hade känslan av att gå under pga min panikångest som höll i sig längre än någon gång innan. Tråkigt att jag ska bli så påverkad, men det var ju inte så konstigt. När man redan ligger och ska gå och lägga sig med ångest i kroppen,( som jag brukar klara utan problem) så är det sista man behöver att man blir påhoppad med hårda ord. Ha folk som skriker åt en i bakgrunden hur "dum" man är. Bli hånad och förödmjukad, det är inte konstigt att man tappar kontrollen när man inte kan göra något eller förklara sig hemifrån sängen. Talet försvinner och paniken tar över. Den som aldrig haft någon ångestattack kan inte förstå vad man går igenom. Men som sagt är jag stolt över mig själv att jag klarade mig ensam så många timmar med känslan av panik, smärta och förtvivlan. Men nu mår jag bra, min älskling stöttar mig genom allt och jag känner mig trygg. Något mer tänker jag inte skriva här om detta, men man ska veta att man inte ska döma någon man inte känner som har ångest. Det finns flera anledningar till varför man mår som man gör. Ofta är det inte enkla utan tuffa saker som ligger bakom.

Inga kommentarer: