fredag 2 december 2011

Kräksjuk

Fin rubrik visst? :) Nej men det finns vissa saker under julen som får mig att må kräkilla och jag har inte fått någon riktig förklaring på vad som orsakar det. Det är starka lukter av kryddor som jag mår illa av, de som jag mest reagerar på och blir riktigt kräksjuk av är nejlikor och kardemumma.

Vi har aldrig kunnat ha sånt hemma hos mina föräldrar för jag blir så sjuk (har alltid vart så). Men igår på jobbet reagerade jag likadant (där fanns det), jag gick runt med illamåendet hela jobbdagen och det släppte aldrig riktigt. Det hade väl satt sig i näsan.. Skakningar och illamående kom som ett brev på posten! Fick dricka en massa vatten för att må bättre..

Det värsta var när jag hämtade matvagnen och jag känner lukten av kardemumma (åh nej nej nej).. Det hade beställts malen kardemumma som kom i en liten påse och ALL mat luktade av denna kryddpåse :(

Vad är det här för konstig reaktion, förut var det mest apelsin med nejlikor i som jag inte klarade av, men nu blir det mer och mer.. Ja det är märkligt.

Jag brukar säga till alla som jag ska besöka till jul att inte pynta med apelsiner och nejlikor, men måste jag börja be folk om att ta bort alla kardemummakakor också?

-----------------------------------------------------------------------------------

Henrik var på julbord med jobbet igår i Baggböle. På honom lätt det som att han vart med om bättre, det fanns inte ens rödbetssallad och janssons fick jag i ett sms av honom. Även att deras show som skulle vara något utöver var bara 3 tjejer som sjöng julmusik.. Kom igen! Jag kan ge honom rödbetssallad och en jullåt och det kostar inte 800 spänn! haha

Han fick även en julklapp av jobbet... En liten skål! jaja vissa får ju inget alls.. Det braiga med den är att den är av samma märke (sagaform) och färg som våra muggar. Det passar! Tjohoo :)


Inga kommentarer: