onsdag 28 december 2011

Baka småkakor

Vaknade upp i morse med ont i halsen och med hostan som känns som om man ska kräka upp lungorna :( Neeej inte vill jag bli sjuk, fy tusan så jobbigt! Jag får alltid ont i huvudet och blir stel som en pinne när jag är förkyld, nacken känns som en stubbe... Men jag hade bestämt igår (när jag var fullt frisk och livet lekte) att jag skulle baka småkakor så det har jag gjort även fast jag bara vill ligga i soffan o glo tv och dricka te..

Jag gjorde hallongrottor men råkade ta för mycket utav sylten på dom flesta, haha men mycke är gott tänker jag, utseendet på kakor är ju inte det viktigaste när man ska ha dom till sig själv..


Jag hade igår även planerat på att ta fram min symaskin och sy mig något fint till nyår, men tror inte att jag orkar det idag :( Och vem vet, jag kanske ligger sjuk på lördag..
Jag gick igenom mina lapptäckstyger igår och jag vill sy dukar till våra nattduksbord i sovrummet.. Jag blev inspirerad av Henriks mamma som syr så fina dukar m.m. när vi var upp under julen. Tomteduken som jag visade bild på igår hade hon gjort, även ett par grytlappar som nu hänger så fint på min paradhylla i köket :)

Ja vi får se hur mitt halsont är lite senare.. Hoppas det blir bättre och försvinner snabbt! Jag vill pyssla på här hemma!

Inga kommentarer: