tisdag 6 december 2011

Hjärtat gråter

När jag ser min lilla Lilly <3 Hon var hos veterinären igår för ett LITET sår som inte ville läka. Men det var värre än vad jag trodde och jag blev väldigt chockad när jag for för att hämta hem henne! Såret var större under huden (en ficka) och veterinären var tvungen att raka bort allt hår på halva ansiktet och neråt på halsen :( Han har öppnat upp längre ner från såret, 1 cm stort för att vi ska kunna göra rent med en spruta.. Hon har nu fått penicillin och smärtstillande som hon ska ta i några dagar..

Men chocken av att se henne helt blodig, utan hår med ett stort öppet sår var det hemskaste jag sett och hjärtat satte sig i halsen.. Men det ser väl värre ut än det är. Det är ju min lilla bebis och jag vill att hon ska ha det bra och vara frisk. Jag gör allt för mina katter! Men att ett så litet sår skulle bli så stort hade jag aldrig trott :( Det var tur att jag for in igår, man vet ju aldrig hur det kunde ha slutat (men så ska jag inte tänka)..


Nu är katterna skilda åt så hon får läka ifred. Bianca är väldigt nyfiken av sig och vill fram och kika på vad det är med Lilly.

Jag har gjort mig i ordning nu för en sväng ner till ams, där jag ska på infoträff om jobbgaranti. Spännande att få höra vad dom har att säga.. Jag har ju många olika alternativ nu, plugga, praktisera eller fortsätta söka jobb!

Inga kommentarer: