tisdag 18 oktober 2011

Inskrivning

Jag har skrivit in mig på socialtjänstens vikariesida. Om jag inte får ungdomsjobbet så skulle jag bli glad om jag fick chansen att vikariera här inne i Umeå också.. Alltid bra att ha flera ställen att ha vikariejobb på om det kommer en "död" månad på det ena stället. Som det är just nu :( Så slipper jag den långtråkiga pendlingen till Holmsund. Jag kan bara hålla tummarna! Nu ska dom ju dra ner på ännu fler vårdtjänster hörde jag.. Hur ska det gå tänker jag? Det är ju redan underbemannat enligt mig och många fler.

Får jag något av jobben i Umeå måste jag ta tbc-vaccinet.. Det som jag egentligen skulle tagit för några år sedan men ändrade mig då det inte var ett krav på det stället jag fick jobb på. Jag var t.o.m. och tog provet som visade att jag inte hade tbc. En sak som spelade in var att de hade precis efter nyåret börjat kosta en massa pengar att ta vaccinet och provet.. Henrik tog sin spruta en månad innan och kom undan utan att behöva betala.. Jag var lite putt just då, hehe

Inga kommentarer: