torsdag 6 oktober 2011

Fluffiga

Det är sjukt vanligt med överviktiga människor nu för tiden. Det finns så många att nu är det okej att vara överviktig och ha fetma. För att det är fint säger dom. Big and beautiful. Visst får folk vara fet om dom vill det, men vill dom verkligen det? Det är en hets på FB just nu, där det går runt texter och bilder på överviktiga och så står det att det är normalt.. Kanske får andra till att strunta i sin hälsa och bli fetare och fetare. Jag tycker det är en hälsorisk.. Vem vill dö av övervikt när man är 50 år? Få ont i knäna och ha svårt att gå vid 30 års ålder? Ingen tror jag..
Jag blir ganska orolig när jag ser folk jag känner trycka i sig den ena pizzan efter den andra, efter en vecka med sötsaker dagligen. Men vad ska man våga säga utan att bli den elaka jävla ****** ? Man ska väl inte lägga sig i när det gäller sånt.

Inga kommentarer: