måndag 10 september 2012

What to do?

Igår kväll lagade jag matlådemat till veckan. Det blev två pajer, en vanlig ost/skinkpaj och en köttfärspaj med kryddig korv och fetaost i. Till det en god grönsallad och pajdressing gjord på cremefraice,vitlök, honung, dijonsenap, oregano, salt o peppar MUMS! :) Ja så laga mat behöver jag inte göra idag. Jag har satt igång diskmaskin (skönt att slippa diska för hand!) Jag har fixat tvätten. Jag har plockat efter lite här och var... Vad ska jag göra då, detta betyder ju att jag är helt ledig idag från arbete och hushållssysslor :)
Igår gjorde jag en god fruktsallad med kiwi,  svenska äpplen, apelsin, banan, valnötter, turkisk yoghurt och honung. Jag ska nog fixa mig en sån nu, blev lite sugen :)

Tråkigt bara att vädret idag inte är lika fint som det var igår. Jag blir lite lat när det är gråväder ute. Henrik har fixat så jag har en serie att titta på, så jag kanske tar och gör det. Det är en serie som en på jobbet tipsade om, The Vampire Diaries. Jag har sett några avsnitt och tycker väl att den är ok som tidsfördriv.

Jag har också under några dagar fundera på julklappar. Det börjar vara dags att börja med dom snart. Jag vet precis vad jag ska hitta på! :) Men tills dess ska jag fortsätta sticka på mitt nätmönstrade/slätstickade linne. 


Inga kommentarer: