lördag 15 september 2012

Nu var det inte fredag längre..

Lugn fredagskväll. Henrik har haft besök och vi alla tittade på film, snaska godis och popcorn :) Jag tycker om lugna mysiga kvällar framför stökiga utekvällar. Idag har det varit rent pissväder, stark vind och spöregn i stort sett hela dagen. Jag har inte gjort så mycket mer än varit på affären och handlat mat. Men jag gjorde min egna risifrutti av risrynsgröt och turkisk yoghurt toppad med krossad digistivkex, honung, hallon, björnbär och blåbär. Gottigt!

Idag fick jag även det efterlängtade samtalet från chefen. Jag ska börja på mitt vik nästa vecka. Nu vet jag vad jag har att göra i höst. Så skönt att slippa stress och oro varje vecka över jobb. En sten föll till marken. Jag jobbar även nu på söndag, kul då jag varit ledig en hel vecka!

Vad har jag gjort i veckan mer än shoppat och stickat? Jag har bollat idéer med mig själv. Nya kreativa projekt är påkomna. Jag har sökt inspiration och hittat det. Nu gäller det bara att finna tiden till allt! Jag ska börja med att plocka fram mina vattenfärger och måla några skisser :) Det blir imorgon efter fikat hos en vän.

Bara för att jag passar i allt!
 

Inga kommentarer: