söndag 2 september 2012

Kräftskivan 2012

Igår var det dags för årets kräftskiva som har blivit en tradition med tjejerna. Lisa fiskar kräftor och tar med sig upp och vi andra tar hand om förrätt, paj, olika tilltugg och efterrätt. Iår fick jag göra förrätten som blev olika snittar med skagenröra, rökt lax, renstek och renhjärta. Alla tyckte det var jättegott så jag får känna mig lyckad :) Mia gjorde Västerbottenostpaj, Kattis gjorde knyten/piroger och Ida gjorde vaniljpannacotta med bär och sås. Gott var det och mätt blev man fort! Vi sjöng snapsvisor till snapsen som smakade timjan/rosmarin :) Till slut hamnade tre av oss i taxi och for på Allstar :P Kände mig inte Allstarklädd men det gick bra ändå, även fast jag inte hade några fickor att ha pengar och telefon i så jag fick kånka runt på min handväska där inne.. Nu håller jag på att piggna till. Snart är jag redo att starta denna dagen också, men ska först se klart en film Snow white and the Huntsman.





  


Inga kommentarer: