torsdag 24 maj 2012

Mycket den här veckan

Den här veckan är lika fullproppad som förra. Mycket jobb och uppdrag och saker man själv vill hinna med. Jag har nu på förmiddagen suttit ute i solen och bara njutit av värmen och min bok, skönt att ha ledigt på förmiddagarna. Nu har jag gått in och kokat mig lite kaffe :) Men nu tänkte jag rita en planering över min miniträdgård på framsidan och baksidan, hur vill jag ha det och vad vill jag ha :)

Först så vill jag skaffa ett "staket" till baksidan så jag kan ha katterna lösa där. Så måste klura på vad man ska bygga med för material. Sen funderar jag på att ha lite odlingar där tex tomatplantor, men jag måste höra med experterna på blomaffären om vad som kan passa. Sen så är mina blommor ett måste, jag älskar blommor! Jag tänker köpa färdiga plantor iår igen, jag har inte haft tid eller tålamodet med frön, jord och vattna m.m. Jag ska höra med Henriks faster om en rabarberplanta också, vi prata om det i påskas och jag vill verkligen ha en. Rabarber är så gott! Jag har kvar i frysen från förra året och det blir nog antingen en paj eller kräm av dom. Jag har verkligen fått snåla så det räcker året runt :P


Ikväll ska jag iväg på mitt uppdrag igen, men jag måste se till att jag kommer hem i tid för att jag vill se Eurovision! Heja Sverige! haha :) Hoppas vi kommer till final på lördag, för då ska jag ha Eurovisionkväll här hemma :) Henrik prata om öl, men jag själv vill vara skärpt. Jag tar tävlingen på fullaste allvar, haha nää skoja, det blir vin!

Imorgon ska jag ta med Henrik till Ålidhem för lite grillat och tequila med vänner. Det är ju brännbollsyran och jag hoppas på att vädret håller i sig, på YR står det just nu 24 grader och sol, tjoohoo! :)

Undra om chefen hör av sig, hon hade ett specialuppdrag åt mig om jag ville. Jag sa att jag kunde men inte i helgen. Jag får vänta och se om det blir av.. Jag har fått tjuvkika på mitt sommarschema och jag börjar v.25 och jobbar heltid hela sommaren (precis som jag önskade att få). Jag jobbar dag på midsommar och det är jag nöjd med, jag är ledig em/kväll och resten av den helgen. Midsommar är jättemysigt att jobba på, få klä upp de gamla och ha midsommarlunch och fika :) Sen är jag ledig då Henrik har sitt 30års kalas, jag ska bara byta med någon dagen innan på förmiddagen så jag hinner förbereda. Annars så är det perfekt så jag är jättenöjd över schemat :)

Inga kommentarer: