fredag 30 april 2010

valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton och första maj! Vi ska grilla idag =) hade hoppats på lite finare väder för just nu är det grått och tråkigt, men inget regn iaf, tjoohoo :P Regnet kommer imorgon om man ska tro det metrologerna förutspått. Det är regn och snö i hela norrbotten idag, så jag är glad att jag inte är där! haha Jag vill o se elden ikväll och det är då ett plus om det är uppehåll.

men först innan grillningen måste jag plocka bort en massa grejer som ligger o skräpar här i lägenheten. Har haft en vecka fullspäckad med syprojekt och följderna blev tygbitar/trådar, nålar och mönsterpapper m.m. i hela lägenheten, hehe men bort ska det...

Igår kom mitt paket på posten... En hel rulle mönsterpapper!! =) Nu är det bara tyger som ska införskaffas, sen kan jag sätta igång med mina klädprojekt...

jag håller nu på med en uppgift som jag fått på skolan, jag ska sy ett fodral av nått slag till värdesaker.. Jag funderar på något guldigt fodral. Men skrämmer man verkligen bort tjuvar med det? Men jag kan motivera det så att jag bländar tjuvarna med mitt skinande fodral :P Hoppas det funkar, jag vill ju inte sy något fult direkt heller.. Sen så blir nog mitt guldiga fodral en midjeväska tänkte jag.. kan nog bli bra det här..

Inga kommentarer: