torsdag 29 april 2010

Jobb i sommar

Jag har fått en massa jobb i sommar! Jag känner mig mycket lättad över att ha fått jobb inom vården igen. Det är ju så roligt att arbeta med dem äldre. Jag trodde först att jag inte skulle få något jobb i Umeå då det är så stor konkurrens, men jag har tur som alltid =)

Jag slutar skolan den 3 juni och börjar jobba den 7 juni till den 15 augusti. Mitt schema fick jag idag och jag ser att jag jobbar midsommarhelgen och det betyder ju att en massa pengar kommer att rulla in :P Halva perioden jobbar jag heltid och resten 75%. Det är jag mycket nöjd över =)

Jag kommer att ha nära till jobbet, 5-10 min om jag cyklar och jag kommer lära känna nytt folk. Det ska bli så roligt att få jobba igen, älskar att jobba =) Sommaren är räddad! hehe

Sommaren kommer att späckas med jobb, hemmet, trädgården och alla mina projekt, sen så tillkommer ju mycket mer jag kan klämma in på min lediga tid.. Så jag säger redan nu att ska man hinna träffa mig får man boka tid!! :P

Men innan jag börjar jobba måste jag ta beslutet om jag ska vaccinera mig mot TBC eller inte, hmm svårt beslut.. Hade vart bra så jag inte blir smittad (inte för jag tror det är någon större risk för det), men sen så vill jag inte få det där hemska ärret som man får av vaccinet. Ett ärr som aldrig läker ihop och i början är ett öppet sår!! Usch så hemskt..

Inga kommentarer: