söndag 11 april 2010

Något att läsa


Sömnadsboken

En bra bok för den som vill ha tips på hur man kan sy, allt ifrån lappteknik till snedremsor. Det jag tyckte var kul med boken var att det fanns ett helt kapitel med ovanliga broderistygn! Sånt tycker jag om, ovanliga stygn =) Det är en bra bok helt enkelt.



Sömnads magasinet! En kul tidning med bilder och mönster till klädesplagg. Kommer ut en gång per månad och är en bra tidning med alla möjliga mönster i. Denna gillas om man tycker om att sy kläder och vill ha tips och mönster! Det gör det lätt att sy när det ända som behövs är lite tyg och tråd och såklart en symaskin =)



Var bara tvungen att lägga upp bilder på min lilla sömntuta. Filten hon ligger på har jag sytt med lappteknik. Det är hennes första filt som jag sydde då vi skulle hämta hem henne till sitt nya hem hos oss =)


Misse sur då jag väckte henne :P

Inga kommentarer: