fredag 23 april 2010

planterat om

Nu har jag planterat om hela 7 växter! Det behövdes verkligen, rötterna var ett enda stort virrvarr och jorden såg inte så bra ut. Kanske därför dem vart så hängiga och tråkiga. Nu hoppas jag dem tar åt sig av den nya näringsrika jorden och växer till sig över sommaren. Ny jord, näring, vatten och solljus, vad mer kan mina blommor/växter kräva för att inte dö ifrån mig?!

Idag kom CSN pengarna, tjoohoo! Men räkningarna slukade mer än hälften av dem pengarna tyvärr, men jag är glad ändå =) Jag tänker investera i balkongmöbler då vi kasta dem gamla då vi flyttade hit och så ska jag ta och köpa blommor att ha på balkongen. Tänk så trevligt att sitta på balkongen och fika eller pyssla med nå handarbete =) Vi har eftermiddags och kvällssol så det kan inte bli mer perfekt!

Jag är ledig i stort sett hela Juni innan jag hoppar på nya jobbet här i Holmsund. Perfekt tillfälle till att bara vila upp mig och pyssla på här hemma. Jag har många nya och trevliga idéer om vad som ska göras =)
Men först är det en och en halv månad kvar i skolan. Vi ska snart börja med Estetisk kommunikation, som alla som går estetiska ämnen ska delta i och i slutet ska det bli en utställning av något slag. Detta kan bli spännande!

Inga kommentarer: