söndag 4 april 2010

Mera Energi

Gissa vad! Jag har fått tillbaka en massa energi för att göra saker igen :) Jag har börjat med att virka en snygg väska nu till vår/sommaren. Jag hittade en massa restgarner i bomull som jag fått av Emma då hon flyttade till södra Sverige, dem garnerna blir perfekta till väskan. Dem är havsblå, lite mörkare fast klarare blå färg :) Jag tror detta kommer bli en liten söt väska, då jag också ska virka en volang och en liten rosett på den, kanske jag använder mig av något sidenband också, får se...

Sen så har jag börjat med en ny tavla också! Det blir inget speciellt motiv på den, utan allt som jag målat än så länge har fått vara helt fritt. Alltså lite krumelurer här och där och några små ord som är typiskt för mina tavlor som jag gjort tidigare. Orden jag utgått ifrån på min nya tavla är , Vi två, kärlek och lycka... Och färgerna ska bli ganska så nedtonade om man kan säga så, hmm..

Snart är det Tisdag!! Då ska jag till stan! =) Ska även försöka få tag på vaccineringstid och en klipptid. Känner att det är dags att klippa av någon decimeter hår nu till vår/sommaren :P Idag är också första dagen på länge som solen tittat fram och det gör mig lycklig :)

Idag är också ett år sedan min älskling blev sjuk och var ifrån mig i över en månad.. Så jag är mycket glad att han idag sitter här bredvid mig både frisk och snygg. Till skillnad från en annan som ser ut som ett mumintroll idag, med toffs mitt på huvudet och mjukisbyxor och förstor tröja.. Men jag skyller min lediga klädsel på att jag har påsklov och inte behöver visa upp min snyggaste sida för folk, haha

Nu blir det fortsättning med väskvirkningen!

Inga kommentarer: