lördag 3 april 2010

ledighet, det tråkigaste som finns?

Är ledighet överskattat? Jag har inte vart ledig och inte haft något att göra på jag vet inte hur länge.. Jag längtade till påsk och ledigheten, men nu känns det inte alls lika kul.. Jag har alltid haft något att göra, så nu är jag rastlös som bara den.. Ingenting är roligt heller :( Och varför vara ledig om man ändå vaknar 7-8 på morgonen?

Bevis på min rastlöshet och på dagarna nu när jag inte har något "vettigt" att göra, är att jag sitter och mixtrar med bilder och färg... Här är jag ROSA, antagligen blev jag sån efter all påskskum som jag tryckt i mig och därför blir jag väll snart både fet och rosa :P Har man tråkigt så har man!

Åh vad ska man hitta på?! Hade affärerna i stan vart öppet så hade jag åkt in dit och köpt mig en massa tyger! Jag har lust att sy mig några nya kläder, kanske en klänning eller två.. På tisdag ska dem nog ha öppnat igen och då är det jag som hänger på låset.. Men tills dess får jag nöja mig med garnet jag har här hemma, som jag nu använder upp till en present till pappa som snart fyller år..

undra om jag känner mig uttråkad för att jag inte gått utanför dörren sen igår.. Det kan vara det också. Men jag vill inte ut då vädret är skit. Det är dimma och kallt och regnet sitter i luften. Sen så är jag sur på mina störda grannar som festade rejält i går kväll/natt, men det var inte bara jag och Henrik som reagerade på volymen från deras lägenhet. För kvartersvärden kom förbi inte bara en gång utan två gånger och bad dem sänka volymen.. Jag tog mina öronproppar och sen somnade jag, så dem borde ha sänkt lite iaf, för först märkte jag ingen skillnad med eller utan öronpropparna... Brukar inte klaga på om grannar har fest på helgen, men detta var något helt över det vanliga normala festkvällarna..

Ser nu att klockan är halv åtta och jag har inte gjort ett skit idag! Hoppas morgondagen har något att erbjuda =)

Inga kommentarer: