söndag 22 juli 2012

På liv och död

Nä men nästan.. Igår eftermiddag känner jag att jag har ont längst bak i munnen och ber Henrik titta. Han ser att jag är svullen. Jag har inte ont i tänder eller i halsen så jag tänker inte så mkt på det, kanske att det går över snart. Men det är fortfarande svullet och gör ont senare på kvällen. Jag var hos Henriks kusin och grillade och trodde inte det var så allvarligt ändå. Men på natten kan jag inte sova för att det gör så ont och jag tar värktabletter, men kan knappt svälja. Det svullnar mer mer och Henrik ringer sjukvårdsupplysningen (kö i 45 min!) De kopplar vidare till 112 och sen kopplas jag vidare igen till tand/mun jouren på sjukhuset. Jag fick komma in direkt.
Jag kunde inte äta eller dricka heller, knappt öppna munnen för att borsta tänderna. När jag kommer dit så får jag gå raka vägen in till rummet och jag får direkt sprutor så svullnaden ska gå ner, kunde inte andas normalt. Inte en skön känsla när de trycker in flera nålar i munnen/halsen på mig :( De grejar på och jag fick åka hem igen. Men jag kan inte äta än för det gör så ont. Har tagit fler värktabletter och hoppas att jag snart kan äta, jag är så hungrig..

Jag ska hålla koll på om jag får feber eller ondare för då måste jag in igen. :(

Jag har ringt och sjukanmält mig till jobbet. Skulle jobba imorgon men det kommer jag inte kunna göra när jag har det så här. Åh så jobbigt, jag vill inte ställa till med problem med vikarier och grejer. Men ibland måste man se till sig själv och sin hälsa.

Hjälp så trött jag är. Blir till att sova idag.

Inga kommentarer: