lördag 7 juli 2012

En lördag i juli

Har precis kommit hem från Campingen. Jag har vart på uppdrag och vi spelade äventyrsgolf som dom har där. Lite roligare banor än vanlig minigolf. Det blev några plumsar i vattnet och jag sköt bollen ur banan några gånger, annars gick det bra! haha :) Jag cyklade och personen tog sin permobil, toppen! Det gick väldigt bra nu när dom har asfalterat det mesta av vägen. Tur att man bor nära campingen, så man inte behöver ta sig så långt.

Nu har jag satt vinet på kylning för ikväll blir det kalas och grillning hos Henriks kusin Daniel som fyller år :) Ska bli trevligt. Varmt är det ute så jag tänkte ta min klänning som jag hade på midsommar. Det blir festligt som min mamma brukar säga :) Mamma fyller snart år också och jag ska sy henne något fint i present. Måste börja snart så jag hinner klart och att jag kan posta det i tid! Blir det regn imorgon kan jag börja med det.

Men om det blir finväder imorgon ska vi grilla här hemma :)
Min och Henriks nya investering kommer att göra det hela roligare. Vi behöver inte diska för hand längre då diskmaskinen är på plats :) Älskar denna maskin! Kostade endast 6400 :- ett bra köp för något som håller i 10-15 år  :)


Henrik har även köpt en kaffekvarn som han nu testar. Man ska ställa in den olika på hur man vill koka kaffet. Men kaffet blir så mycket godare när man maler kaffebönorna själv. Det smakar mer kaffeböna av kaffet, eller hur man ska förklara.


Inga kommentarer: