fredag 13 juli 2012

Grattis Umeå kommun!

Ni får ha kvar mig som arbetsverksam ett tag till, jag tog mig inte in på ssk-utbildningen i höst :( Men det var en chansning då jag sökte på betyg då jag missa att göra högskoleprovet. Det är svårast att ta sig in på betyg. 39 tog sig in av flera hundra sökande! Helt sjukt vilket tryck det är för att komma in på utbildningar iår. Det blir bara fler och fler som söker, iår var det 10 000 fler personer som sökt till universitet/högskola och det kommer säkert bli fler och fler som situationen ser ut.

Men nu i höst ska jag vara tidig att anmäla mig till högskoleprovet, så söker jag till våren igen! :) Man ska ju inte ge upp i första taget. Utbildning är viktigt!

Tråkigt att designkurserna jag sökt var inställda i höst :( Jag får designa hemma på egen hand! Men det är ju nått jag kan och är bra på. Hade bara vart bra att få betyg på det man kan.

Jag älskar att jobba och nu när jag vet hur hösten kommer se ut på ett ungefär, ska jag börja söka några andra jobb också, annars blir jag kvar på Haga som timvikarie.

Inga kommentarer: