måndag 20 juni 2011

Unfinished projects = UFOn

Jag har en massa påbörjade hantverksarbeten och det kan ju vara ett tillfälle att göra klart dom en dag som denna (regnig). Dom kanske inte blir klara just idag, men måste börja någon gång. Alla som håller på med hantverk av något slag tror jag känner igen sig med att så fort man påbörjat något får man nya idéer till nästa projekt. Man kan inte vänta och börjar med något nytt. Det blir då som för mig, att man helt plötsligt har hundra oklara produkter i en låda.

Jag måste börja på en gång när jag får ny inspiration. När jag läste textil på universitetet fick jag massor med nya idéer men jag fick då träna mig i att vänta tills jag hade tid. Skolarbeten går först.

Snart är jag klar med ett par sockar som legat och väntat i några månader på att bli klara. Jag har även en virkad tröja som ska få en knäppkant och knappar. Henriks vantar han skulle få i höstas (ooppsi), Jag har en del armband också i tenn och pärlor. Broderi m.m. m.m får gå igenom mina lådor så jag ser vad jag har!

Det är för kul med hantverk för att kunna sluta :)

Inga kommentarer: