onsdag 15 juni 2011

Kastrering av Bianca

Idag har vart en nervös dag för min del.. Lämnade katten hos veterinären för kastrering och varje minut jag fick vänta var jobbig. Först har jag inte fått ge henne någon mat på ett dygn och sedan fick jag hålla fast henne när hon fick sövningssprutan (inte populärt). Det spruta sövmedel överallt och jag fick i ögat! men det var inget farligt, min vanliga dåliga tajming bara :P

När vi hämtade henne var hon helt groggy och har varit det hela kvällen. Hon kan inte riktigt gå och blåsan håller inte tätt, så vi har fått vakta henne. Hon sov någon timma i mitt knä.. Hon har trötta ögon och munnen har hon öppen med en tunga synlig utanför..

Men hon har fått lite mat och är något piggare nu :) Mammas lilla misse <3

2 kommentarer:

Isaflisa sa...

Naw, tackars misse! Birger var inte heller särskilt pigg efter sin kastrering, vissa katter verkar vara känsligare än andra för sömnmedlet.

Sofie sa...

Jag tror det också. men idag är hon nästan som vanligt igen. skönt :) Man blir som en riktig "hönsmamma" när något händer djuren, haha trodde jag skulle vara lugn men icket. Gick hela dagen igår orolig och kunde inte äta..