fredag 17 juni 2011

Mina nya utemöbler och en promenad i solen

Igår var jag och skaffade mig nya utemöbler på Coop. Jag ville ha ett större bord och positionsstolar till framsidan, så man kan sitta ute och äta om man vill. Innan hade vi vårat cafébord och stolar som lämpar sig till balkong (alltså mycket litet).. Jag köpte även en parasoll till nya bordet :)
Har suttit ute nu i eftermiddag och en granne kom fram och sa att vi har det fint, då tydligen de som bodde här innan oss inte tagit hand om gården.. Men då blir man glad när man får höra att man har fint :)

Nu blev inte bilderna så bra, men jag lägger upp dem ändå..

Nya utemöblerna, snart har vi staket runt vår tomt också :)


Nyopererade misse fick stanna inne, men hon hade gärna kommit ut i det gröna.
Man ser också min vildvuxna rabatt, ska vända på skiten och plantera nytt.. 
 

Henrik i solen med frappe och brownie
  
Vi har idag gått en sväng och tillbaka till Nydalasjön och kände på vattnet. Vattnet kändes ganska varmt och snart tror jag även jag kan bada..

2 kommentarer:

SN sa...

Men vilken fin uteplats ni har. Det är guld värt, då blir det "bo i hus"- känsla.
Stina

Sofie sa...

Vi har en på baksidan också :) Det är en lyx att bo på botten tycker jag.. Hoppas jag slipper balkong i framtiden!