söndag 12 juni 2011

Nordiska museet och Vasa museet

Jag är hemma igen efter några intensiva dagar i Stockholm. På bara några dagar har jag och Henrik hunnit med massor med roliga saker. Första dagen tillbringade vi på Djurgården gick på museér, skansen och grönalund. Nordiska museet hade en utställning som jag var intresserad av att se, vi gick dit och såg den :)

jag såg utställningen och gick runt bland dem andra utställningarna som var allt från italienska fotografier till samiska utställningar. Jag stannade även upp i museets textilkammare :) I textilkammaren hade dem allt möjligt och det var svårt att slita sig därifrån! Jag kan rekommendera ett besök dit :)

Utställningen var kläder från 1700 och framåt. Jag tog några bilder :)








 Stora lokaler var det. Jag tyckte det mesta i Stockholm var stort :P


 Jag fick ett par hörlurar och en apparat så jag kunde höra berättelser om grejerna i museet.


Sedan gick vi till Vasa museet! Båten var större än vad jag trodde. På bilder och tv ser den mycket mindre ut :P Jättefint och så var det en svalkande lokal, ute var det närmare 30 grader varmt..



Inga kommentarer: