söndag 17 juni 2012

Bygget

Nu har vi hjälpts åt att få upp nätet på baksidan. Katterna fick inviga baksidan med nätet, Lilly är lite försiktig av sig än så länge men Bianca började omedelbart leta efter kryphål att ta sig igenom! haha men det hitta hon inte även fast hon granskade allt i flera omgångar :P Vi ska nu bara hitta några u-formade krokar som man kan fästa nätet i marken med. Det finns på plantagen har jag sett, men det måste ju finnas på biltema också. Det blir väl en tur dit sen om det inte börjar spöregna.

Sen så ska jag fixa fint på baksidan med mina blomlådor och så kanske jag köper några plastmattor också. Jag har inte bestämt mig, vi har ju plattor..

Jag kommer inte lämna katterna där obevakade, utan de ska få springa fritt när vi är där ute. Men det känns bra att slippa ha dom kopplade. Nu kan man sitta och slappna av och inte vara rädd att dom springer bort! Nätet är ca 180 cm högt och vi har gjort det så att vi kan ta bort det till hösten/vintern, bara att rulla ihop!

Henrik klipper till buskarna och sätter i träpinnarna som vi täljt till.


Nu är nätet uppe :)
 

Lilly utforskar
 

Henrik fixar det sista :)
 

Efter bygget lagade jag lite tacos till lunch. Jag gjorde en egen yougurtsås, mums! Nu ska vi bara gå och slänga skräpet. Det här vart ju jättebra!

Igår begravde vi även vår fina Sunnis (marsvinet) som dog tidigare i våras. Kändes bra att få henne i jorden, hon har legat nedfryst tills man nu kunde gräva i marken och vi båda är lediga. Jag hade bäddat ner henne i en fin kartonglåda och säkrat den så inget kan ta sig in.

Inga kommentarer: