fredag 29 juli 2011

Dåligt

Varför ska jag ta åt mig så mycket. Jag hade mer än gärna haft en knapp som delete i hjärnan. Jag vaknade i morse och mådde mycket dåligt över alla möjliga saker. Det resulterade i nån slags panikångest som jag inte kunde kontrollera. kräktes, grät, och det kändes som tungan kvävde mig. Jag kunde (vet inte hur) iaf ta mig iväg mot jobbet, med tårarna sprutande från ögonen. Tur att det är dött ute vid 5 tiden så ingen såg mig (förutom busschauffören) , ingen trafik heller som tur nog var. Känns som om ingen bryr sig eller bara inte förstår sig på mig. De gör det väldigt svårt att andas. Men jag är bra på att spela glad, jag har lätt att le och skratta även fast allt rasar sönder.Hur kan folk vara så fruktansvärt elaka? Varför vill dom göra mig illa? Varför gör det så ont?

Jag har nu bestämt mig för att ta ett uppehåll med skolan och försöka jobba. Jag mår för dåligt för att plugga.

2 kommentarer:

Isaflisa sa...

Men vännen!? Ska du hoppa av? Jag kommer sakna dig! =( Jag känner väldigt många som lider av/ har lidit av panikångest och det finns bra hjälp mot det. Det finns bra mediciner och det kan även hjälpa att tala med en psykolog eller samtals terapeut genom vårdcentralen. Ta hand om dig Sofie! Du är fantastisk!

Sofie sa...

Du är så snäll :) Jag ska ta ett uppehåll iaf, sen får vi se hur jag gör.