onsdag 6 juli 2011

Dags att börja väva?

Jag har städat och tvättat så det skiner här hemma :) Jag gick en sväng till vävstugan för och se vilka tyger och färger jag vill använda i min nästa matta och jag hittade några blå, rosa och lila. Egentligen var jag ute efter en blålila matta, men det var dåligt av dom färgerna. Jag tror det blir snyggt ändå, dock lite mörkare matta än förra då jag har svart varp och lite mörkare färger..

Så när nu min klädtvätt är klar ska jag tvätta tygerna och remsorna. En av väverskorna där borta hade även lämnat en stor hög med trikåtyger och lämnat en lapp åt mig. Hon tyckte jag kunde använda dom till klädsömnad för det var så stora stycken, så vi får se när jag får tid till lite klädsömnad på min overlockmaskin :)

Nu ser jag att blommorna behöver vattnas! Så måste göra det, solen ligger ju på och gassar på mina stackars gröna växter hela dagarna..

Inga kommentarer: