onsdag 16 mars 2011

Sydag!

Idag har jag sytt och sytt lite till. Under förmiddagen fick jag sitta hemma och sy, dock inte på mina shorts för jag förstod inte hur man skulle sy dessa passpoarfickorna (vet inte hur det stavas), som för den delen är knepigt och stressande, gör man fel är det bara att slänga ! Jag sydde ist på mina ugglekuddar, trixade med vlisefix och supertät sicksack :)

For in till skolan för handledning och behövlig hjälp.. Jag trixar och försöker förstå hur man ska sy. Det ser så simpelt ut när man ser färdigsydda passpoar? fickor.. Men det tog mig några timmar och provlappar innan jag gjort min första ficka.. Nu kan jag andas ut för det blev bra.. Imorgon ska jag sy dem två andra!

Tiden flög iväg och jag tog mig i sista stund in till stan innan Husqvarna stängde. Jag behövde sytråd i rosa och svart.. Knappar till kofta .. och fler utav spolarna till maskinen. Spolar till maskinen kan man inte få för många utav. Har haft för få och har behövt antingen spola över tråd eller dra bort all tråd som funnits på spolen innan.. Men nu är det problemet över :)

Kom hem efter att ha mött upp Henrik, ätit middag på stan.. Haha vi tog oss hem på olika håll, han cyklade och jag tog bussen :P Upptäckte att mitt paket kommit till Coop, paket med sofföverdrag i :) Dem får jag hämta imorgon för idag hanns det inte med!

Inga kommentarer: