onsdag 30 mars 2011

Den inriktade färdigheten

Heter nya momentet på skolan.. Vi ska alltså fördjupa oss i något terminen ut och jag tror jag kommer välja klädsömnad. Lärarna har gett oss temat Kulturella möten som inte många i klassen är så förtjust i inkl. mig.. Men medan dem tjaffsar om det så vet jag att det är bara att gilla situationen.. Funderat hur  och vad jag ska kunna göra för kläder utifrån temat och inget stämmer med det jag ville göra från början.. Skolan tjorvar alltid till saker, ist för att man verkligen får arbeta och fördjupa sig med det man behöver i sitt framtida yrke, så ska dem sätta käppar i hjulet + ge oss så mycket teoretiska uppgifter att det kommer bli så lite tid till det praktiska att man inte kommer hinna fördjupa sig.. Men som sagt, gilla läget.. Finns inget man kan göra åt saken.. :/

Försöker få min syster till att bestämma sig om hon ska komma upp till mig under hennes påsklov, eller om hon ska stanna hemma.. Eftersom jag inte kommer ner i sommar utan reser ut på annat håll så hade ju det vart skoj om hon kom hit till sin syster :)

Inga kommentarer: