onsdag 30 mars 2011

Planer för påskveckan.

Jag har bokat tågbiljetter åt min lillasyster. Hon ska komma och hälsa på mig i några dagar då hon har påsklov och jag har självstudier :) Längesedan någon i familjen har hälsat på mig, lillasyster var den senaste och det var för över tre år sedan.. Så det är på tiden! Tre veckor till så är det påsk :)

Men vad ska jag visa henne? Vet ju själv inte vad det finns här i Umeå även fast jag bott här ett bra tag, jag har som inte hunnit mellan jobb och skola att kolla upp aktiviteter som finns..

Hoppas för hantverkarna och bostadens skull att jag fått tapetserat innan dess! Dem där 6 veckorna som det högst skulle ta har överskridits.. Elektrikern som skulle komma när vi flyttade in har inte synts till än heller.. Jag har kollat in tapeterna som nu sitter uppe och det är värsta fusket! Oh my vad dåligt gjort.. Jag måste vara på plats när dem arbetar känns det som, så att det inte blir något slarv. Man kan inte lita på någon, allt ska gå fort och kosta så lite som möjligt.. Om dem låter mig kan jag mer än gärna hjälpa till så det blir bra gjort!! Sist dem tapetserat så har dem varken målat lister (säkert taket också) eller dragit bort gamla tapeter.. Tapetserat på listen, lister som ska vara där för att skydda tapetkanterna och inte tvärt om..

Jaja nu har jag fått avreagera mig..  Jobbigt..

Inga kommentarer: