onsdag 19 maj 2010

trädgårdsruta

Nu har jag fått mig en trädgårds yta att odla grönsaker på till sommaren =) Jag tänkte mig lite persilja, morötter, sallad och nå lökar kanske.. jag har inte odlat något sen jag var liten i våran sommarstuga, så jag börjar enkelt med sånt man inte kan misslyckas med =) Vi har även sen innan jordgubbsplantor och rabarber på våran plätt.. Det som var mycket bra är att gården där jag bor har allt som man kan tänkas behöva till skötsel av plätten, som spadar, handskar, krattor m.m. Så jag behöver inte oroa mig för att behöva köpa en stor spade och ta hem på bussen, haha

Idag ska jag fortsätta med att sy på utställningsprojektet, mycket att göra och många hundra sömmar är kvar! Det är bara att börja och se hur långt jag kommer, mår lite konstigt, tror det kan vara pollen som flyger runt och förstör mig =(

Jag ska även se om jag kan komponera ihop en egen låt på gitarren, eller så tar jag nån bra låt och lär mig spela den =) Får se vad jag har ork till! Jag vill göra en liten melodisnutt och ha bakom mitt filmprojekt, även fast jag inte kan använda det till redovisningen/utställningen.. Men jag vill göra det åt mig själv så jag kan känna mig nöjd över det hela.. Så är det om man inte får jobba självständigt utan måste ha grupparbete. Allt kan inte handla om mig själv utan filmen ska sättas ihop med de andras och då kan man inte ha en egen låt i bakgrunden... Sånt är livet ibland....

Inga kommentarer: