torsdag 20 maj 2010

Syndat på stan

Idag när Henrik slutat jobbet åkte jag in till stan och mötte upp honom. Jag får egentligen inte pengar förens på tisdag men jag kunde inte vänta tills dess! Jag har köpt garn såklart =) Tilda garn 50% bomull 50% akryl, det ska jag ha till min pippitröja. Jag köpte även stickor och rundstickor =) Henrik ska också få sig en stickad tröja av mig, men min gör jag först!
Jag var in på ohlssons och köpte cerisa och gula tyger till ett par förkläden jag ska ha på jobbet i sommar. Jag tänkte sy mig två stycken och brodera in mitt namn och något fint på. Så jag kommer få mig ett par personliga och snygga arbetskläder =) Jag har även köpt trådar som behövs till skolprojektet (det går typ en rulle på två dagar!) och så var jag tvungen till att bunkra upp med nya symaskinsnålar, har haft sönder den sista jag hade på lager här hemma!

Sen köpte vi lite kläder! Henrik har fått sig ett par supersnygga shorts som han hitta helt själv, jag är stolt över honom =) Jag har lyckats föra över mina stil/klädeskunskaper till honom! Han fick även ett par T-shirts och jag fick också ett par, ekologiska kläder såklart.

Till sist gick jag och Henrik och köpte oss var sin mjukglass med topping och satte oss på på uteserveringen =) Gott gott gott behövdes lite kall glass i värmen. Har bannemej vart 25 grader i en vecka nu! Jag vill ha lite regn som svalkar emellanåt och imorgon hade det varit fint med en skur tycker jag..

Inga kommentarer: