lördag 15 maj 2010

(o)bekväm?

Jag är så himla trött på folk som inte kan säga Ja eller Nej! Hur svårt kan det vara egentligen?! Sen vara hur glad och trevlig och låtsas som ingenting för att sen ändra sig helt plötsligt och bli någon helt annan..

Igår skulle jag låna en grill som jag trodde var helt okej att få göra för EN kväll, då den jag skulle låna den av var så trevlig och sa att det gick såååå bra så. Jag hade frågat några dagar innan och då var allt så positivt. Till att sen igår ändra sig helt då jag skulle hämta den och jag blev kallad för BEKVÄM!!! Jag är så jävla upprörd över detta! För det är jag verkligen inte, inte det minsta.. Hade jag vart det hade jag för det första inte bosatt mig i Holmsund. Jag var helt i chock när jag hörde vad som personen sa att jag inte fatta vad som hänt först då jag var hemma igen med den där jävla grillen. Så det slutatde med att jag inte använde grillen utan bara gjorde rent den och skickade några att lämna tillbaka den.. Jag trodde att vi var bra vänner ändå, eftersom jag lånat ut grejer till den personen flera gånger..

Tydligen så tyckte personen att vi skulle ta bussen och köpa en egen och att det inte var så himla svårt och att vi inte kunde hålla på att låna den hela sommaren. Men det var ju INTE det som var grejen att jag skulle hålla på att låna den hela jävla sommaren, det har jag aldrig sagt, utan som sagt jag fråga om jag fick låna den en kväll för att sen lämna igen den dagen efter! Som ni märker har detta retat upp mig och dem som känner mig vet att jag aldrig glömmer.. Det värsta var ju att Henrik blir ju drabbad.. Precis efter jag skickat smset och frågat om grillen sa han att vi kunde fara med någon att köpa en ist, men jag sa då att jag redan frågat och jag skrivit att vi kommer och lånar. Så då tänkte ju jag att det skulle vara dumt om jag frågat flera gånger och sen inte gjort det.. Dumma jag. Men jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier kunna förutspå detta, eftersom det var så positivt från början..

Nu har jag fått ur mig detta och ska nu lägga det bakom mig.

Inga kommentarer: