måndag 13 augusti 2012

Solig dag på båten

For in till stan under dagen för att möta upp vänner. Vi gick till Sjöbris och drack lite rosévin och prata på. Sen möte jag upp en annan vän för lite sushi och häng i parken :) Så varmt och fint väder, de som har suttit inne en sån här dag borde få ett straff, haha :P Jag passade även på att köpa en sytråd som ska passa med min klänning som jag håller på att sy + ett dolt blixtlås. Nu är det bara att gasa på pedalen så jag får en fin klänning till surströmmingsmiddagen nästa vecka :)

Igår när jag var på stan med Henrik fick jag för mig att köpa lite trikåtyg och ett svart tyg till att sy några höstiga kläder. Brukar inte sy i trikå för jag tycker om tyger som är vävda och figursydda plagg, men jag blev inspirerad av färgerna och trycket. Får se vad det kan bli av detta då :D


Inga kommentarer: