fredag 17 augusti 2012

Hot

I onsdags tog jag och for på affärn efter jobbet och handlade till grillen. Henrik slutade först kl. 18 så alla förberdelser och grillningen stod jag för. Jag ville ge Henrik en god grillad ytterfilé med alla tillbehör (potatisgratäng, grönsallad med feta, dressing, vitlöksbröd och öl. Det blev väldigt lyckat och jag fick igång grillen och köttet blev perfekt! Jag är allt duktig ibland :)

Taadaaa! Fick igång grillen :)


Maffig köttbit in progress!
 

Idag då? Jag börjar jobba klockan 14 men innan dess ska denna blåbärspaj med några hallon i bli gräddad och provsmakad! Den står just nu i ugnen och om ca 40 minuter är den färdig :)  Jag satt ute med katterna i en timma tills både dom och jag blev less på värmen. haha jo jag är otroligt värmekänslig! Så en liten paus till att slänga ihop en paj satt fint. Nu har Henrik något att smaska på när jag är på jobbet ikväll :)
 
Men jag går ut en sväng sen när jag ska fika. Man får lite dåligt samvete av att sitta inne när det är fint  väder. Men tills dess ska jag jobba på här inne. En tvättmaskin ska köras igång och en klänning ska sys!

Jag vill också hinna plocka lite mer blåbär innan säsongen är slut. När ska man hinna det då? Måste ta mig tid nästa vecka!

Inga kommentarer: