söndag 25 mars 2012

En massa bröd och annat

Haha det blev en riktig bakhelg och det kommer fortsätta i veckan! Jag skulle egentligen bakat allt bröd i fredags men glömde en ingrediens på affären. Så nu har jag svept ihop degen och mina limpor är nu inne i ugnen och ska där vara i 1 ½ timma.. Jag visar bild sen!

Sen blir det till att grädda våfflor då det är våffeldagen idag! Vårt våffeljärn kommer till användning en gång per år till detta tillfället, annars så står den och samlar damm i skåpet. Jag mår lite illa av våfflor och klarar bara en eller två stycken (konstigt då jag tycker pannkaka är gott), jag äter dom för att det är "tradition" och jag och traditioner går hand i hand, haha :P 

Det har även blivit min tur att baka till vävstugans medlemmar imorgon, så ikväll tänkte jag baka en kladdkaka att ha med mig. Den ska vara fri från gluten och laktos! Får se hur den kommer smaka, haha

Och på tisdag så ska vi ha en bakkväll här hemma och baka sockerkaka och spela spel..

Ja det blev mycket nu!

Nu har Henrik skottat bort snön på baksidan, så det är bara att ställa fram utemöblerna, härligt! Men tror jag tar mig en promenad ute i det fina vädret och rör på fläsket :)

Inga kommentarer: