söndag 24 februari 2008

Stort men ändå så litet

Norrland är så stort till ytan, men ändå så litet när det kommer till människor...
I Jokkmokk bor det 2000 pers kanske lite mer...
Men jag träffar ändåså på människor som kommer från THN, GBG och i närheten av där jag kommer ifrån... Hur stor chans är det då?
Jag tycker att det är kul att träffa på folk som jag har något annat att prata om än vad som händer i Jokkmokk, om extrapriser på konsum/ICA eller om Bokenskolan...


I små samhällen som Jokkmokk tror man inte att det är sån stor variation på vart människor kommer från. Då skulle jag hellre trott på att det är de i THN.. Men vad jag har märkt så är det tvärtom.. Om jag går och frågar folk i THN vart de kommer ifrån, så säger dem flesta att de är från THN lr runt om... Men här i Jokkmokk, kan man få väldigt annorlunda svar. Det är ju kul :)

Men jaja, det här är bara vad jag har märkt av kanske... Hoppas ni fattar vad jag menar :)

Inga kommentarer: