onsdag 27 februari 2008

Jämnföring

Hej alla rökare och facebook användare!!

Jag har kommit på en sak, som jag vet att inte ni själva märker av...
Det är det hära...

Alla som röker vill att alla andra också ska röka. De vill inte va den som står där själv på rasten och blossar, de vill ha en rökarkompis att snacka med... Han/Hon försöker få alla ickerökare att börja röka...

Detta jämnför jag med facebook användare!!

Alla som har facebook vill att alla andra också ska ha det. De vill såklart inte va ensamma om att vara medlem och han/hon försöker att få alla ickefacebook användare att skaffa en....

SÅ... Jag vet inte om jag ska falla för grupptrycket nå mera.. Ska jag ha ex. facebook för att alla andra har det, vill jag vara med i det här "coolagänget facebookare"?! Hmm :S

2 kommentarer:

sies sa...

Det va faktisk en ganske interessant tanke. Jeg har ikke tenkt på det på dn måten før... Men det kan godt stemme!

Når jeg røyka så ville jeg jo ikke stå ute aleina, jeg ville jo så gjerne ha nån kompis med mæ ut, så "alle" midler ble tatt i bruk for å få det som jeg ville.

Du har nok rett, Sofie. D en sjøl gjør, må bekreftes av andre at d er er "rett og riktig", så derfor må andre gjøre det samme som en sjøl. Hvis andre ikke gjør d, så er det jo ikke "rett og riktig", dvs at det er noe feil med en sjøl.

Og ingen vil jo være utafor, for det strider jo imot vår flokkmentalitet. Stimfisk som ikke følger stimen blir jo et betydelig lettere bytte enn hva fisk som faktisk følger stimen blir.

Sofie sa...

Precis!!