onsdag 5 februari 2014

vaccination

God morgon! Jag vaknade alldeles för tidigt i morse. Men då kom jag fram till vårdcentralen ganska snabbt, för jag kunde ringa prick 8 när de öppnar. Jag ska vaccinera mig mot tbc. Först måste man gå och testa sig på VC innan man får ta sprutan. Jag trodde man kunde göra allt på samma ställe, men först ska jag dit och få testet. På tisdag ska de spruta in lite i armen på mig och på fredag ska jag tillbaka så de kan se hur det ser ut. Ser det "bra" ut ska de skicka mig vidare till lungmottagningen för att där få den riktiga dosen. Läskigt! Jag är barnsligt rädd för att ta sprutor och lämna blod. Sist satt jag och grät. När jag gick därifrån skämdes jag nästan ihjäl :(

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Lönen får jag först imorgon så någon behövlig och trevlig shoppingdag blir det inte. Så jag får hitta på nånting här hemma. Baka kanske, det var längesedan. Eller gå igenom mina tyger och lägga dom i färgskala/material, haha nä gud vad ska jag hitta på? Jag börjar med en mugg kaffe så inspirationen får sig en kick!


Inga kommentarer: