fredag 7 februari 2014

håll i hatten det toksnöar

Skulle göra lite ärenden ikväll men väntade in Henrik som var på väg hem. Sen var jag ju tvungen att vänta på att Sverige skulle dyka upp på OS-invigningen och de dök upp tillslut nästan sist i ledet. Sen såg jag på klockan och den var 18.30!! Ojoj nu blev det bråttom djuraffären och jysk stänger ju kl. 19.
Vi slängde på oss jackorna och ute hade det börjat toksnöa så jag såg knappt vars jag satte ner foten. När vi kom fram till bilen upptäckte vi också att det hade lagt sig lager på lager med is på alla rutor. fasen också, haha på med värmen och skrapa för glatta livet. Men vi fick bort det och vi hann både till djuraffären och Jysk! Fast personalen såg mindre glad ut när jag rusade innanför dörrarna 5 minuter innan stängning och väl där inne skulle jag göra svåra val. Jag behövde nya sovkuddar och det är ett svårt val! Men jag hoppas att kuddarna jag köpte blir bra nu och att jag slipper få ha ont i nacken när jag vaknar.
Ah ok det var väl inte en så rolig historia, men jag har fått skriva av mig iaf. Tidigare idag var jag förbi konstnärsshoppen och köpte färg och ljusveke. Det finns massor av kul inne i pysselaffärer, men jag fick hejda mig själv. Jag har så mycket redan. Kan vara dags att börja använda upp alla tyger m.m så jag får köpa nytt sen. Men då måste jag börja sy en hel del nu framöver!

Efter jysk for vi och hämtade ut 2 stora paket med datorer i till Henrik och jag passade på att handla på Coop. Fick med mig en bukett med vita liljor också :) Det är så fint med liljor och dom luktar så gott.

Bild från google, mina liljor har inte slagit ut än.


Blomspråket:

Lilja= Renhet
Vit= redlighet, uppriktighet, oskuld, renhet, ljus

Inga kommentarer: