måndag 7 januari 2013

Förändring

Nu har jag förberett mig i 3 veckor. Önskar mig själv lycka till och hoppas på fjärde gången gillt! :)

Imorse klistra jag fast ett av dessa plåster och jag är förvånad över hur bra det funkar. Bästa grejen jag provat. Har annars varit beroende av att ha något under läppen eller äta hela tiden för att avleda mina dåliga tankar på nikotin. Vet inte varför, men med de här så tänker jag inte ens på det. (undantag nu i kväll till kaffet). Det ända som var mindre bra var att kanterna på plåstret inte satt så bra, kanske för att jag jobbat och har varit i duschen. Det ska sitta kvar i 24 timmar, men tror det kommer ramla av i natt :/

Ett minne av dessa plåster var när min pappa använde dessa. Hans plåster hade råkat ramla av och hamnat på köksstolen och när mamma gick upp på morgonen för att dricka kaffe märkte hon inte att hon satte sig på det. Hon for till jobbet illamående och där domna hela benet bort. mamma åkte hem och först då upptäckte hon varför hon blev så sjuk. Tänk så starka dom är för icke rökare/snusare! och tänk att man misshandlar sin egen kropp med nikotinskit! Skäms på mig och alla som utsätter sig för detta! Kan också säga att min Pappa aldrig lyckats sluta röka och att jag själv inte vill hamna i den sittsen. Bäst att sluta tidigt innan det är försent. Rökning/snusning dödar många människor per år.


Inga kommentarer: